آیا باید از AI در امنیت سایبری استفاده کنیم؟ بله ، اما با افزایش توجه و کمک انسان


هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است و یک متخصص می گوید بهتر است اطمینان حاصل شود که فقط همین امر باقی مانده است – ابزاری مفید.

تصویر: iStock / Blue Planet Studio

وقتی صحبت از امنیت سایبری می شود ، هوش مصنوعی به سرعت به یک لطف پس انداز تبدیل می شود. Shanhong Liu در پست اخیر خود ، پاسخ AI استاتیستا به حملات سایبری 2019 توسط کشور ، گفت: “تا سال 2019 ، حدود 83٪ از پاسخ دهندگان مستقر در ایالات متحده معتقدند که سازمان آنها قادر به پاسخگویی به حملات سایبری نیست. بدون AI. “

نگاه کنید: سیاست پاسخگویی به حادثه حتما (حق بیمه TechRepublic)

اطلاعات بیشتر در مورد هوش مصنوعی است

این آمار شگفت انگیز توجه مارتین بنکس را به خود جلب کرد ، وی که در مقاله Robotics Tomorrow “چه امتیازات امنیتی باید به AI بدهیم؟” س questionsالات زیر را پرسید:

  • آیا محدودیتی در مورد آنچه باید اجازه دهیم هوش مصنوعی کنترل کند وجود دارد؟
  • چه امتیازات امنیتی را باید به هوش مصنوعی بسپاریم؟

امنیت سایبری در اتوماسیون چقدر ایمن است؟

بانک ها می گویند هوش مصنوعی ابزاری عالی برای موارد زیر است:

  • احراز هویت و مجوز کاربران
  • شناسایی تهدیدات و بردارهای احتمالی حمله
  • بلافاصله علیه حوادث سایبری اقدام کنید
  • بررسی مشخصات جدید و بردارهای تهدید از طریق پردازش زبان طبیعی
  • ارائه نقاط دسترسی مشروط
  • شناسایی ویروس ها ، بدافزارها ، باج افزارها و کدهای مخرب

نکته نهایی این است که هوش مصنوعی می تواند ابزاری قدرتمند برای امنیت سایبری باشد. فناوری هوش مصنوعی از نظر نظارت در زمان واقعی ، تشخیص تهدید و اقدامات فوری ، هیچ کس دوم نیست. بنكس گفت: “راه حل های امنیتی AI می توانند سریعتر و دقیق تر از هر كسی پاسخ دهند.” “فناوری هوش مصنوعی همچنین متخصصان امنیتی را آزاد می کند تا بر روی عملیات مهم تمرکز کنند.”

در اینجا قسمت روی حیله و تزویر است

برای موثر بودن هوش مصنوعی ، این فناوری نیاز به دسترسی به داده ها ، از جمله اسناد داخلی حساس و اطلاعات مشتری دارد. بنکس گفت که او درک کرده است که فناوری هوش مصنوعی بدون این دسترسی بی فایده است.

با این حال ، بانک ها ابراز نگرانی کردند. فناوری هوش مصنوعی محدودیت هایی دارد که ناشی از هر یک از موارد زیر است: کمبود منابع سیستم ، قدرت محاسباتی ناکافی ، الگوریتم های نامشخص تعریف شده ، الگوریتم های ضعیف اجرا شده یا قوانین و تعاریف ضعیف. وی گفت: “هوش مصنوعی ساخته دست بشر نیز تعصبات مختلفی را نشان می دهد که اغلب هنگام آزاد شدن از مجموعه داده ها ، از سازندگان آنها تقلید می کند.”

نگاه کنید: نحوه مدیریت رمزهای عبور: بهترین روش ها و نکات امنیتی (PDF رایگان) (TechRepublic)

این صحبت از نگرانی بانک ها در مورد امتیازات امنیتی سپرده شده به فناوری AI است. فناوری هوش مصنوعی می تواند به کمال نزدیک شود ، اما هرگز به طور کامل به آن نخواهد رسید. ناهنجاری ها دائماً وجود دارند و اجازه ندهید مجرمان سایبری هوشمند AI و توانایی آنها در غلبه بر نقاط ضعف در سیستم های AI را فراموش کنیم.

بحث های بیشتری برای اعطای امتیازات هوش مصنوعی در امنیت سایبری وجود دارد تا غیر. به گفته بنكز ، این شگرد ایجاد تعادل بین ورودی هوش مصنوعی (دقیق) و انسانی (ظریف) است.

هوش مصنوعی با تعامل انسانی بهترین راه حل است

بانک ها گفته اند که تصمیمات حیاتی ، به ویژه در مورد مصرف کنندگان ، باید به یک تحلیلگر انسانی واگذار شود که آخرین حرف را در مورد نحوه اقدام و تغییر چیز دارد. بانك س askedال كرد: “اگر مصرف كننده مشروع باشد و به علت سو mis تفاهم به عنوان غیر صادق شناخته شود؟” “این کاربر ممکن است یک روز کاری کامل یا بیشتر را از دست بدهد ، بسته به اینکه چه مدت زمان لازم است تا شناسایی کنید چه اتفاقی افتاده است.”

نویسندگان وبلاگ Immuniweb.com ، 7 مورد برتر از رایج ترین اشتباهات در اجرای سیستم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سال 2021 ، موافقت کردند. نویسندگان می گویند: “هوش مصنوعی محدودیت های خاصی دارد.” “به طور کلی ، سیستم های هوش مصنوعی می توانند به عنوان یک ابزار اضافی یا دستیار هوشمند مورد استفاده قرار گیرند ، اما نه به عنوان جایگزینی برای متخصصان باتجربه امنیت سایبری که علاوه بر موارد دیگر ، زمینه های اساسی کسب و کار را درک می کنند.”

برای محافظت از بانکهای خود در برابر دخالت انسان و کنترل فرآیندهای هوش مصنوعی ، از مثالی از امنیت فیزیکی استفاده می کند: دروازه های امنیتی اتوماتیک برای محدود کردن ترافیک غیر مجاز. بانكس گفت: “مشبكها و درها باعث می شود كه مهمانیهای ناخواسته خارج نشوند و كارمندان مجاز به امكان دسترسی دارند.” “با این وجود بیشتر مکان های دارای امنیت بالا شامل امنیت انسانی به عنوان یک پیشگیری اضافی و بازدارنده است.”

وی گفت: “سیستم های گیت می توانند نشان های شناسایی کارمندان و فروشندگان را تجزیه و تحلیل کنند و در یک ثانیه تصمیم بگیرند که آیا اجازه دسترسی دارند یا خیر.” “اما همه چیز توسط داده ها و یک الگوریتم هدایت می شود. محافظان انسانی نزدیک می توانند اطمینان حاصل کنند که سیستم کار نمی کند یا تصمیمات غلط را بر اساس منطق اشتباه اتخاذ نمی کنند.”

بحث بانک ها این نیست که آیا فناوری هوش مصنوعی باید پیاده سازی شود یا خیر. نگرانی او درباره بنیادی است که فناوری بر آن تکیه دارد. اگر پایه با احتیاط به درستی ساخته شود ، همه ما سود خواهیم برد.

همچنین ببینید

Author: morteza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *