چرا وقت آن است که بفهمیم چگونه می توان اطلاعات شخصی را همزمان شخصی اما مفید نگه داشت


یک متخصص راه هایی را برای دستیابی به یک رسانه شاد بین کسانی که اطلاعات شخصی حساس را رها می کنند و سازمان هایی که از آنها استفاده می کنند پیشنهاد می کند.

تصویر: Anawat Sudchanham / EyeEm / گتی ایماژ

به گفته اینا میراندا ، CTO و مدیر عامل شرکت Treasure.cloud ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به اطلاعات شخصی ما نگاهی بیندازیم. میراندا در مقدمه مقاله خود به Net Net Security کمک کنید: داده های واضح و نه چندان واضحی که نمی خواهید شرکت ها داشته باشند ، سوال مهمی را مطرح می کند: “شرکت ها چه نوع داده هایی را جمع آوری می کنند و چه زمانی خدمات ما را متوقف می کند؟ ” “

برای مبتدیان ، میراندا پیشنهاد می کند که بهتر است ابتدا روش های مختلفی را که 1.7 مگابایت داده در ثانیه برای هر شخص ارائه می دهیم ، درک کنید. میراندا پیشنهاد می کند ، “بدون تردید ، برخی از این داده ها آگاهانه و داوطلبانه ایجاد می شوند – و ارائه می شوند ، مانند عضویت در خبرنامه ، ارسال پست در اینستاگرام ، یا اجازه دادن به كوكی ها هنگام مرور فروشگاه آنلاین مورد علاقه خود.”

نگاه کنید: سیاست حفاظت از سرقت هویت (حق بیمه TechRepublic)

همه چیز در مورد مبادله ارزش است

برای بررسی داده هایی که به صورت داوطلبانه ارائه می دهیم ، دو روش وجود دارد:

  1. آیا داده ها برای بهبود محصول یا خدمات استفاده می شوند؟
  2. آیا داده های استفاده شده به هیچ وجه برای ارائه دهندگان مضر است؟

میراندا تأکید می کند که ارائه داوطلبانه داده ها شامل تقسیم ارزش است. اگر از داده های شخصی برای بهبود محصول یا خدمات استفاده می شود ، این می تواند مفید باشد. وقتی صحبت از تبلیغات شخص ثالث یا واسطه گری داده ها می شود ، مصرف کنندگان باید در ازای آن انتظار ارزش بیشتری داشته باشند. میراندا خاطرنشان می کند: “وقتی هیچ ارزشی وجود ندارد یا وقتی این ارزش با فداکاری هایی که در این فرآیند انجام می دهیم مطابقت ندارد ، داده ها به چیزی تبدیل می شوند که نمی خواهیم شرکت ها داشته باشند.”

انتشار داده های دیجیتالی

بیشتر رسانه های فنی بر تهیه داوطلبانه داده های شخصی تمرکز دارند. میراندا هشدار می دهد که روش دیگری برای گرفتن اطلاعات شخصی وجود دارد – کاهش داده های دیجیتال:

“فرسودگی داده ها به داده های تولید شده به عنوان ردیابی یا محصولات جانبی ناشی از تمام فعالیت های دیجیتالی یا آنلاین گفته می شود. آنها از قابلیت های ذخیره سازی ، اقدامات و تنظیمات ترجیحی مانند سیاهههای مربوط ، کوکی ها ، پرونده های موقتی و حتی اطلاعاتی که برای هر فرآیند یا معامله به صورت دیجیتال ایجاد می شود ، تشکیل شده است. این داده ها می تواند برای یک شخص بسیار شاخص باشد ، بنابراین برای محققان و به ویژه برای تجار و مشاغل بسیار ارزشمند است. “

به زبان ساده ، این داده هایی است که هنگام ارتباط افراد با اینترنت در پس زمینه تولید می شود. داده ها خود بی خطر به نظر می رسند ، اما این ترکیب داستان دیگری است. میراندا توضیح می دهد: “آنها با هم می توانند منحصر به فرد باشند و حتی برای ایجاد یک تصویر دیجیتالی جامع تر از کاربر تلاش کنند.” “ترکیب این با داده های داوطلبانه یک بعد کاملا جدید به ارمغان می آورد – داده های پروفایل که علایق و رفتار شما را متمایز می کند.”

امکان ترکیب مجموعه داده های مختلف

اطلاعات شخصی – از جمله نام ، آدرس های فیزیکی و IP ، اطلاعات تماس و تولد – مهم است. با این حال ، این داده ها هنگامی که با داده های ردیابی ترکیب می شوند ، ارزش بیشتری پیدا می کنند ، که اکنون با ظهور تجزیه و تحلیل پیشرفته داده ها امکان پذیر است.

متأسفانه ، این داده های جمع آوری شده می تواند کارهای زیادی انجام دهد ، از جمله ایجاد اختلال در افرادی که شغل خود را از دست می دهند. قدمت آن تقریباً 10 سال است ، اما مقاله چارلز دهیگ در نیویورک تایمز “چگونه شرکتها اسرار شما را یاد می گیرند” هنوز هم مطرح است ، زیرا بسیاری هنوز نمی دانند که در مورد تجزیه و تحلیل داده ها چه امکاناتی وجود دارد.

پیش از این ، دو روش برای بررسی داده هایی که به طور داوطلبانه ارائه می دهیم ذکر شد. بیایید دوباره با روشی پیچیده تر سعی کنیم:

  1. اگر می دانستیم که اطلاعات شخصی ما واقعاً ناشناس هستند و به تحقیق در مورد درمان سرطان کمک می کنند ، بیشتر ما موافق خواهیم بود.
  2. برخی از سازمان ها به دلایل نامطلوب از داده های شخصی استفاده می کنند و با سیاست های پیچیده حریم خصوصی ، کاربران فقط می توانند امیدوار باشند که از داده های شخصی آنها سو استفاده نشود.

جواب چیست؟

میراندا می خواهد با واگذاری مسئولیت به شرکت ها ، این مدل را معکوس کند. وی س asksال می کند که شرکتها برای بهبود وضعیت امنیت مصرف کننده چه کاری می توانند انجام دهند؟ میراندا پیشنهاد می کند: “در سال 2021 ، اطمینان مشتری در رشد یک شرکت ضروری است. شرکت ها باید بار مصرف کنندگان را به دوش خود ببرند و به طور پیش فرض محصولات و خدماتی را ارائه دهند که به حریم خصوصی مصرف کننده احترام بگذارند.” “با پذیرش رازداری از طریق طراحی ، فرآیندها در همه مراحل محرمانه بودن را در اولویت قرار می دهند – معماری ، طراحی و ساخت محصول.”

فراموش نکنیم که افشای کامل اطلاعات شخصی که یک شرکت جمع می کند و برای چه هدفی همراه با آنچه میراندا ارائه می دهد ، است. برخی از مثالها به روزرسانی سیاست های حفظ حریم خصوصی است تا شفاف باشد و اعلان ها را مستقیماً در رابط کاربری گنجانده باشد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم ، اکنون به نظر می رسد زمان خوبی برای کشف راهی برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات شخصی است اما در عین حال مفید است.

همچنین ببینید

Author: morteza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *