آیا آموزش فناوری باید رایگان باشد؟


مارک اگلستون ، CISO ، مدیر ارشد حفظ حریم خصوصی و معاون رئیس برنامه های همکاران بهداشت ، گفت: “اگر محصول شما را خریداری کنم ، نمی خواهم هزینه بیشتری بپردازم تا نحوه استفاده از آن را یاد بگیرم.” این گزیده ای از مجموعه پادکستهای CISO بود که چندین رهبر معتبر در صنعت امنیت و فناوری مانند دیوید اسپارک در آن حضور داشتند.

من این پست را هفته گذشته از اسپارک در LinkedIn دیدم و بلافاصله کنجکاو شدم:

“واقعاً؟” فکر. “در موردش مطمئنی؟”


گفتگو با مارک اگلستون

و بعد چه اتفاقی افتاد؟ اینجا و عقب است که من با مارک داشتم ، یک مکالمه کمی داغ اما محترمانه:

دن لورمن (DL):

بیانیه تحریک آمیز! توجه من رو جلب کردی مطمئناً می توانم در مورد برخی از محصولات صنعتی مانند آموزش آگاهی از امنیت mentor با شما موافق باشم. ما از این مدل که شما برای استفاده از سیستم عامل ما پیشنهاد می دهید پیروی می کنیم.

اما … به عنوان یک CIO ، CISO ، CTO و CSO قدیمی در دولت میشیگان ، آنچه شما توصیف می کنید این بود هرگز مدل آنجا ما میلیونها دلار برای آموزش در طول سالهای فعالیت من در دولت ، برای آموزش از مایکروسافت (سیستم عامل ، مدیر سیستم ، امنیت ، ایمیل ، و غیره) ، Oracle (پول زیادی برای آموزش برای هر چیزی که می فروشند) ، IBM ، Apple ، Cisco و بسیاری دیگر پرداخت کردیم. بیشتر ، خیلی بیشتر برای حفظ کادر فنی در سطح اول ، این بود: چک لیست خود را بارگیری کنید.

در پایان ، به نظر خوب می آید ، اما نه به روشی که اکنون تجارت انجام می شود. یک چیز دیگر: مطمئناً ، اگر توافق نامه شرکتی را برای ده ها میلیون دلار برای ده ها هزار شغل در شرکت بخرید ، همه آنها “آموزش رایگان را دور می اندازند”. اما این معامله ای نیست که امروز مشاغل کوچک و متوسط ​​می خواهند اگر واقعاً “دارای گواهینامه” باشید.

مارک اگلستون (ME):

دریافت کردم. MS به معنای واقعی کلمه چنین گفته است: “پس همیشه همیشه به همین روش انجام می شد؟” تن آموزش رایگان و بسیاری از VAR های موجود در آنجا. مشاوره حرفه ای و تفصیلی رایگان که قابل مشاهده است نیز بسیار خوب است همانطور که دیگران اشاره کرده اند ، من فکر می کنم این اطلاعات اضافی برای تفکر متفاوت در مورد مشتریان به عنوان چیزی بیشتر از یک جریان درآمد است … آنها را قادر می سازد تا به موفقیت برسند تا موفقیت تامین کنندگان همتای خود را برانگیزند. محصولات را آنقدر بصری کنید که یادگیری در کلاس اختیاری باشد. رابط کاربری گرافیکی ایجاد کنید [graphical user interface] مینیمالیستی و شهودی مرده است. امروز چندین تأمین کننده من این کار را انجام می دهند. من صمیمانه از شما به عنوان یک همکار / همکار متخصص و تجربه شما قدردانی می کنم.

DL: با تشکر ، مارک من برای شما نهایت احترام را قائلم. ما (تا حدودی) موافقت می کنیم که راه حل های بیشتری برای این مرحله از “آموزش رایگان” برای استفاده از محصولات آنها بدست آوریم. هنوز ، آموزش بخش بزرگی از جریان درآمد بسیاری از شرکتهای فناوری و امنیتی است. رایگان خوب است ، اما آموزش با کیفیت در موضوعات دشوار ، ارائه شده توسط بهترین و درخشان ، وقت و توجه متخصصان بسیار پردرآمد را می طلبد که واقعاً در کار خود مهارت دارند.

همچنین ، برخی از آموزش های رایگان اتلاف وقت است – که در واقع برای شرکت ها رایگان نیست. (به یاد داشته باشید ، حقوق بزرگترین هزینه است.) نکته آخر: شخصی هزینه آموزش با کیفیت شما را پرداخت خواهد کرد. یا شرکت آن را در سربار اضافه می کند و شما هزینه آن را در قیمت محصول یا خدمات پرداخت می کنید ، یا این که به صورت یک خط در فاکتور مشخص و مشخص است.

من: با تشکر ، دن ، این یک احساس بسیار متقابل است – به شما برمی گردم! بنابراین برای ادامه ضبط ، من در یک اردوگاه فکری هستم که می گوید آن را بالای سر خود جاسازی کنید ، نه در یک خط جداگانه. به این ترتیب ، فروشنده مجبور می شود آموزش را به عنوان بخشی از کل هزینه محصول مدیریت کند. در عوض ، هیچ قدرت فئودالی بخش آموزش داخلی وجود نخواهد داشت و رهبری اجباری مجبور خواهد شد “همه چیز را راحت تر” نگه دارد.

DL: فهمید ، مارک من به دیدگاه شما احترام می گذارم. با تشکر. من می خواهم کمی بیشتر در این باره فکر کنم ، به پادکست David Sparks گوش دهم ، و شاید حتی در مورد جوانب مثبت / منفی این بودجه / پرداخت هزینه های آموزش وبلاگ بنویسم. آخرین س forال برای شما: دیدگاه شما درباره آموزش چیست که به تیم های امنیتی کمک می کند تا “سطح پیشرفته ای” بالا روند یا محصولات و خدمات مختلف را در “یک لیوان” ادغام کنند (همیشه وعده داده شده و هرگز تحویل داده نخواهند شد).

به عنوان مثال ، آموزش تحلیلگر SOC برای FireEye یا Splunk ارائه می شود؟ یا حرکت از یک تحلیلگر به سطح تخصصی در برخی از حوزه های پزشکی قانونی (شما ابزار را انتخاب می کنید). یا یک Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert شوید. آیا فروشندگان مجبورند این پیشنهاد را به صورت رایگان ارائه دهند یا این که خارج از محدوده محصول / خدمات باشد؟

من: من به عنوان یک پزشک معتبر Qualys ، قدردانی می کنم که آموزش های شخصی و آزمایش های تأیید گواهی من در نزدیکی من ارائه شد و آنها ناهار را به صورت رایگان برای من فراهم کردند! من واقعاً احساس کردم که این فروشنده برای مسافت های طولانی با من همراه است. بنابراین ، من فکر نمی کنم Qualys باید همه این کارها را به صورت رایگان انجام می داد ، اما وای من تحت تأثیر آموزش و همکاری قرار گرفتم. مرا سالها مشتری نگه دارید. به طور کلی ، من تمایل کمتری به دنبال چنین گواهینامه های فروشنده دارم و نسخه های agnostic را شخصاً ترجیح می دهم (سلام ، کسی MCSE است؟).

با این حال ، برای گواهینامه های شخصی ، این ممکن است نقطه اوج خوشحالی باشد: آموزش رایگان تا زمانی که گواهینامه دریافت نکنید ، هزینه ها برای پوشش دادن هزینه ها باید بسیار ناچیز باشد و از نظر ارائه دهنده ، من این گواهینامه ها را ادامه نمی دهم برنامه ها ، مگر اینکه بازگشت سرمایه / ارزش ذاتی داشته باشد.

“آزاد” تا کجا می تواند پیش برود؟

من مطمئناً هدفی را که وی برای استفاده آسان از محصولات (و بسیار راحت تر) بیان کرد ، بیان می کنم. من همچنین موافقم که ساختن آموزش کمک به خود با ویدیوها و موارد دیگر منطقی است و آموزش بیشتر می تواند رایگان باشد. همانطور که در این مقاله اشاره شده است: “ارائه دهندگان انگیزه های زیادی برای ارائه آموزش به مشتریان دارند. از طرف دیگر ، مشتریان کاملاً آموزش دیده احتمالاً منابع کمتری نسبت به فروشندگان برای پشتیبانی از مشتریان نیاز دارند.

علاوه بر این ، مشتریانی که به خوبی در مورد مزایا و بهترین استفاده از یک محصول یا خدمات آموزش دیده اند ، احتمالاً نظر بالاتری نسبت به این پیشنهاد دارند و از آنجا که از ارزش بیشتری برخوردار هستند ، مشتری دائمی خواهند بود. اما در پایان ، علاقه اصلی تامین کننده حفظ مشتریان است ، نه کمک به شرکت یا بخش شما در کار با حداکثر کارآیی. “

ادامه ، همانطور که این وب سایت به شدت اعلام می کند ، “آموزش محصول بخشی از محصول است زیرا بخشی از تجربه کاربر است – و شما نمی توانید این دو را از هم جدا کنید.”

و همانطور که مارک اشاره کرد ، آموزشهای زیادی از طریق تعدادی از فروشندگان برجسته – مانند مایکروسافت به گوگل گرفته تا دانشگاههای بزرگ – در مورد نحوه پیکربندی و مدیریت محصولات و مهارتهای مختلف وجود دارد.

خیلی سریع نیست – کسی پول می دهد

با این حال ، همانطور که در گفتگو با مارک گفتم ، کسی همیشه هزینه را پرداخت خواهد کرد. اگر تمام هزینه های آموزش در فن آوری ها و محصولات امنیتی جاسازی شده باشد ، این هزینه های آموزشی به سربارهایی تبدیل می شوند که جزئیات آنها به وضوح مشخص نیست ، حتی اگر آموزش رایگان هرگز توسط مشتری استفاده نشود. آیا باید در اینجا از قوانین “عرضه و تقاضا” برای تعیین قیمت کسانی که واقعاً از این آموزش بهره می برند استفاده شود؟ بازار چه اجازه ای می دهد و مشتریان مایل به پرداخت چه چیزی هستند؟

علاوه بر این ، این سوال در مورد آموزش با کیفیت ارائه شده توسط بهترین و درخشان وجود دارد. اگرچه آموزشهای بسیار خوب غالباً بصورت مجازی یا در صورت تقاضا – بخصوص در زمان COVID-19 و کار در خانه – ارائه می شود ، اما برخی از بهترین آموزشها به آزمایشگاه و تجهیزات ویژه نیاز دارند.

بسیاری از دوره هایی که در کار خود برای محصولات مختلف از سیسکو گرفته تا مایکروسافت گرفته تا اوراکل گذراندم دوره های چند روزه یا حتی یک هفته ای بود که هزاران دلار برای بازدید از آنها در آزمایشگاه هزینه می شود ، بدون ذکر هزینه سفر و سایر هزینه ها. هنوز هم خوشحالم که در این کلاسها با مربیان درجه یک شرکت کردم که واقعاً مطالب را می دانستند و تجربه عملی در دنیای واقعی داشتند.

اگر “این” دوره ها “رایگان” بودن “آیا” ، آیا مدرسین کیفیت یکسانی ارائه می شوند؟ آیا اصلا کلاس برگزار می شود؟ در برخی موارد ، پاسخ منفی خواهد بود.

س Anotherال دیگر این است که آموزش باید تا کجا پیش رود. آیا آموزش رایگان باید شما را به سطحی از صلاحیت برساند یا در سطح جهانی در سطح عالی باشد؟ بدون شک ، تعالی کلاس جهانی بسیار گرانتر از آموزش اصول است ، اما تسلط بر بسیاری از رشته های فنی و امنیتی سالها به طول می انجامد (و بسیاری از دوره ها).

در آخر ، می خواهم ذکر کنم که آموزش رایگان هنوز به کارکنان وقت می برد – و وقت بسیار ارزشمندی است. در واقع “ناهار رایگان” وجود ندارد.

افکار نهایی

این وبلاگ از قالبی استفاده می کند که قبلاً هرگز آن را امتحان نکرده ام. یک مزیت این است که هر کاربر LinkedIn می تواند به گپ داخلی فوق بپیوندد. لطفاً درمورد دیدگاههای خود در مورد آموزش رایگان فناوری و امنیت نظر دهید. آیا بعد از خرید محصول ، آیا همه آموزش ها از فروشندگان رایگان است؟ فروشنده باید چند نفر را آموزش دهد؟ در مورد ارائه گواهینامه های رایگان برای متخصص شدن چطور؟

خوشحال می شوم نظرات شما را بشنوم.



Author: morteza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *